De dienstverlening van de stad Herentals zal nooit meer dezelfde zijn. Ze werd sinds gisteren maandag geschoeid op een afspraaksysteem met specialisten. Binnen 14 dagen opent het vernieuwde en verbouwde stadsloket. Herentals lijkt klaar voor de volgende decennia.  Zusterstad IJsselstein (NL) had 20 jaar geleden al zo'n afspraaksysteem operationeel.

Sinds maandag is de dienstverlening naar de burgers toe gestoeld op 3 pijlers: het E-loket, het nieuwe onthaal aan het stadsloket en de afspraak met de specialisten.

Via het E-loket kunnen burgers de verschillende documenten aanvragen, compostbakken aankopen, toelatingen voor straatfeesten aanvragen. De gevraagde formulieren en attesten, bakken worden gewoon thuisbezorgd. Aan het stadsloket kan je vuilniszakken kopen, wegwijsinfo vragen, documenten binnenbrengen of afhalen,...

Op afspraak is altijd beetje spannend

Voor alle andere diensten van de stad moet je een afspraak maken met een gespecialiseerde medewerker. De Herentalsenaar kiest zelf zijn moment en vermijdt zo dat hij moet wachten. De specialist kan het dossier beter voorbereiden en de gebruiker krijgt zo een betere dienstverlening. Een afspraak maken kan via www.herentals.be/afspraak, tel. 014-28 50 50 of aan het onthaal.

Op maandag 26 oktober opent het vernieuwde en verbouwde stadsloket en wordt ook de website van de stad in het nieuw gestoken.